HERNE/GALMAARDEN  – Bloemen- en geschenkenzaak Laurentia kiest vanaf juni voor onlineshop

Met Valentijn op 14 februari  kleuren de etalages van alle bloemenzaken rood. Ook Laurence (Wittockx) van bloemenzaak ‘Laurentia’ in het centrum bevestigt dat voluit: “Het geven van bloemen blijft een tijdloos en geliefd gebaar op Valentijnsdag. Bloemen symboliseren liefde, genegenheid en schoonheid, waardoor ze een perfecte keuze zijn om je liefde en waardering voor iemand te uiten op die romantische dag. Van klassieke rode rozen tot kleurrijke boeketten, bloemen hebben de kracht om emoties over te brengen zonder woorden”.

Online platform

Voor Laurence heeft Valentijn 2024 wel een bijzondere betekenis. Als zaakvoerster van ‘Laurentia’ kiest zij er samen met haar partner voor om vanaf juni de werkwijze van ‘Laurentia’ over een andere boeg te gooien. Haar fysieke bloemenzaak wenst zij vanaf dan om te bouwen tot een online platform. Dat lijkt een slimme zet vooral gezien de groeiende populariteit van online winkelen. De bloemenzaak kan zo een breder publiek bereiken en haar verkoopmogelijkheden vergroten. Bovendien biedt een online winkel flexibiliteit voor klanten om op elk gewenst moment bloemen te bestellen, ongeacht hun locatie. In de toekomst wil Laurence haar tijd opsplitsen in enerzijds haar e-zaak en anderzijds een halftijdse betrekking als account-manager bij een groothandelszaak in bloemen en planten.

Goed overwogen 

“Dat is een beslissing die wij niet zomaar namen”, geeft Laurence aan. “Het is belangrijk voor de bloemenzaak om te investeren in een goed ontworpen en gebruiksvriendelijke website evenals in een efficiënt logistiek systeem voor het leveren van verse bloemen om zo de klanten tevreden te stellen en hun vertrouwen in de online service te winnen en te behouden. Dat vergt uiteraard een degelijke voorstudie en voorbereidingen. In de aanloop aan onze beslissing ging er uiteraard een serieuze denkperiode vooraf. Zo werden zorgvuldig de voor- en nadelen afgewogen die ons toelaten de juiste strategie te kiezen die past enerzijds bij onze relatieve kleinschaligheid en onze handelsdoelstellingen en anderzijds aan de klantbehoeften”.

Laurence Wittockx was 40 toen zij zeven jaar geleden  in Herne-centrum begon met een bloemenzaak met ook een rijk assortiment aan geschenkartikelen. In die periode kwam Laurence uit een herstelperiode van een toch wel invasieve aandoening. Professioneel vond Laurence dan zo haar weg in de retail.

In die tijd ondertekende Laurence een handelshuurovereenkomst voor het pand dat zij naar eigen goesting inkleedde als een bloemen- en geschenkenzaak. De ‘thuis’ van Laurence en Andy bleef echter de Stationsstraat in Galmaarden. Het is dan ook vanuit die locatie dat haar e-commerce-zaak zal van start gaan. In haar geval ziet Laurence e-commerce eerder als een atelier waar alle activiteiten zullen plaatsvinden. Het pand in Herne-centrum zal allicht voorzien worden van een andere handelsfunctie.

De ‘nieuwe’ Laurentia

Laurence: “De ‘nieuwe’ Laurentia wordt een webwinkel met zoals nu een aanbod aan bloemen, planten en geschenken. Het accent zal hierbij uiteraard liggen bij de verkoop. Een ruim assortiment, de kwaliteit van producten, de gemakkelijkheid en de gebruiksvriendelijkheid van de website, een betrouwbare bezorging en een  snelle en vriendelijke ondersteuning bij vragen of adviezen zullen hierbij hoog in het vaandel gedragen worden. Ook is het de intentie abonnement-leveringen uit te bouwen en regelmatig zullen ook op diverse locaties workshops worden gehouden”.

Vanaf volgende week start Laurentia geleidelijk met de stockverkoop waar dan ook bodemprijzen aan verbonden zijn.

Voor dagelijks nieuws over haar ‘Laurentia’ nieuwe formule verwijst Laurence graag naar de website www.laurentia.be en deze Facebookpagina

Dit nieuwsbericht delen: